Dragi moji, uvijek imam potrebu dati uvodnu riječ s nekom ciljanom porukom i, vjerujem, motivacijom za vas. Barem se trudim, no za ovaj bih uvod željela izraziti svoju zahvalnost svima vama koji dolazite u naše PBS centre, vježbate online, čitate naše objave i pratite nas u medijima. U online radu sam osvijestila što je to potrebno da bi vam se svidjela naša filozofija vježbanja! Body tehnika zaista nije za svakoga od nas, odnosno ne nailazi kod svakoga na razumijevanje … jednostavno je moraš isprobati da bi je shvatio. I vi sami kažete da vam je teško opisati taj osjećaj i koncept vježbanja. Pa, što ti naši specifični pokreti, vježbe, koncept i metodika sata pokreću? Jednom riječju – mindfulness. To je trenutak u kojem svjesno promatrate svoje tijelo u pokretu, kada um i tijelo istovremeno komuniciraju, a vi ne mislite ni na što drugo, već svakom vježbom učite i istražujete vlastite mogućnosti. Tako vježbači Body tehnike evoluiraju fizički, psihički i mentalno u jedinstvenom trenutku rada na sebi, što donosi neki drugačiji, “dobar” osjećaj, za razliku od svih ostalih poznatih oblika treniranja. Body tehnika vas svakim treningom izbacuje iz zone poznatog, iz zone komfora, a za to morate imate mindset koji voli novo, izazove, kreativno, učenje, rast….Potiče nas na promišljanje kako povezati, objasniti, shvatiti ono što se u tijelu događa. I tako smo svi mi zajedno pokretači jednoga novog evoluiranoga kretanja tijela. Nije to neki hit vezan za novi rekvizit ili stroj, to je način razmišljanja utjelovljen u više vibracije kretanja tijelom. Zvuči čudno? Sve novo, drugačije od poznatoga i uobičajenoga, treba neko vrijeme da se prihvati, a do tada će biti čudno. No, vidim da nas ima sve više. A prihvaćanje dolazi s vlastitom osvješćenošću. Ono što sa sigurnošću mogu reći je da je ova filozofija dotaknula sve koji su malo senzibilniji, koji teže svjesnom razvoju u cjelini, koji su otvoreni za samoistraživanje, koji žele naučiti i biti u boljem odnosu sa svojim tijelom…. Ako ste i vi to, new-gene thinker, pridonosite ne samo svojemu zdravlju, već i zajednici s kojom ste povezani. Pratite nas i dalje. Pomozite nam da što veći broj ljudi isproba ovu filozofiju i svoje promišljanje o tijelu preko nje. Ne znate od kuda krenuti? Pokušajte s vježbom Molitva iz čučnja iz ovoga Newslettera, a inače nas pratite na FB – kanalu – PBS Centar sportske izvrsnosti, na Youtube kanalu: PBS workout ili mene osobno na Youtube-u: Ana-Marija Jagodić Rukavina

S poštovanjem, vaša
Ana-Marija

Siniša Petrović
Moje iskustvo online vježbanja ili “Prokleto nadrealno virusno doba” Pravila kritičke analize zahtijevala bi navesti i prednosti i nedostatke; no, usporedba online treninga s uobičajenim treningom u PBS-u prima facie otkriva samo ovo potonje. Nema onog ugodnog žamora drugih vježbača i trenera, nema prostora koji potiče i sprava na izbor (iako imam i prostor i neke rekvizite, ali to je ipak drugačije), nema izravne komunikacije oči u oči (umjesto toga, ekran je brana, ali budimo zahvalni da ga imamo), a meni ponajviše fali neurološki impuls, onaj dodir – fali mi i metodološki i kineziološki i ljudski.
Unatoč svemu tome, mogu se uočiti i neke mogućnosti (ne nužno i prednosti): biti uporan, rad na sebi, uočavanje svojih grešaka i nedostataka (jer se ponekad moraš sam ispravljati u pokretu). Preduvjet da bi ovakvo online vježbanje bilo korisno i ugodno su jaka volja, dobar i poticajni trener koji zna verbalizirati zadanu vježbu, ali onda i to da vježbač ima neko temeljno znanje o onome što će mu zadaća učiniti, pa i da sam zna otkriti i ispraviti grešku.
Sve u svemu, novo iskustvo, novo otkrivanje, pa bi se zato kazalo i dugoročno pozitivno i korisno; ipak, jedva čekam da to nadrealno doba prođe. No, dotad ću zahvaljivati mogućnostima koje nam digitalno vrijeme pruža i super trenerima koji se u svemu odlično snalaze.

Medvjeđi luk

Legenda kaže da je medvjeđi luk dobio ime po tome što je privlačio smeđe medvjede u sjevernoj Europi odakle potječe. Ova biljka je najčešće bila prva dostupna biljka nakon hibernacije pa se smatralo da je medvjedima vraćala snagu i vitalnost. Svi dijelovi biljke su jestivi te se često koristi u kulinarstvu, a okusom je vrlo sličan češnjaku ili vlascu. Cvijet i lukovica medvjeđega luka se koriste u medicinske svrhe i smatra se da pomažu liječenju brojnih stanja. Medvjeđi luk je bogat antioksidansima te sadrži antibakterijska i protuupalna ljekovita svojstva. Koristi se u medicinske svrhe jer:
· pomaže uravnoteženju visokoga tlaka,
· jača imunitet,
· smanjuje koncentraciju “lošega” kolesterola u krvi,
· olakšava probavne probleme.
Kao i kod češnjaka, u medvjeđem luku se nalaze različiti sumporni spojevi koji djeluju ljekovito. Listovi medvjeđega luka sadrže vitamin C i karotenoide, a lukovice sadrže pretežno ljekoviti spoj alicin. Najbolji period branja i konzumacije medvjeđega luka je ožujak i travanj, stoga iskoristite sve blagodati ove ljekovite namirnice u njezinome periodu rasta i sazrijevanja.

Recept: Pesto

Od medvjeđega luka možete pripremiti fini pesto koji možete umiješati u tjesteninu ili staviti na pizzu.
Sastojci potrebni za pripremu:
· 200 g listova medvjeđega luka,
· 40 g pistacija,
· 1 čajna žlica soli,
· 120 ml maslinovog ulja,
· 30 g naribanoga parmezana.

Priprema:
1. Sve sastojke (osim maslinovog ulja) stavite u blender i blendajte, postepeno dodajući maslinovo ulje
2. Ako je pesto previše gust dodajte još ulja po potrebi
3. Servirajte po želji. Svježe pripremljeni pesto može stajati u frižideru 3 – 4 dana.
U slast 🙂

Začine zdrobite u mužaru s isjeckanim komadićima đumbira, dodajte mlaku prokuhanu vodu te procijedite sok kroz gazu. U dobiveni sok dodajte med i popijte na prazan želudac.

Ukoliko odlazite u šetnje šumom, iskoristite i pogledajte vježbe uz drveće s Ana-Marijom… Pronađite svoje drvo, neko koje vas privuče, i osjetite nakon kratkih, jednostavnih vježbi mir, prisutnost, zahvalnost i vitalnost…

Arhiva PBS Newslettera